Viešojo transporto keleivių srautai

Keleivių srautai

Informacija apie viešojo transporto keleivių srautus.

Pateikiami 2016 m. keleivių srautų duomenys bei stotelių koordinačių failas (koordinates galima susieti per stotelių ID ir duomenis vizualizuoti ant žemėlapio).

Informacija apie duomenų surinkimą

Vilniuje yra eksploatuojamos 37 (MAN Lion's City ir SOLARIS Urbino markės dviašiai autobusai) viešojo transporto priemonės (nominali talpa 86 keleiviai) su infraraudonųjų spindulių jutikliais. Vilniuje naudojama DILAX gamintojo automatinė keleivių skaičiavimo įranga. Tai yra vertikalaus veikimo infraraudonųjų spindulių jutiklių sistema, kuri montuojama durų viršuje. Kiekviename įėjime yra montuojami jutikliai, kurie spinduliuoja du spindulių srautus. Priklausomai nuo to kurį pirmą spindulių srautą judėdamas keleivis pertraukia, jis yra priskiriamas prie išlipančiųjų arba įlipančiųjų. Įrangos veikimas aktyvuojamas, kai transporto priemonė sustoja ir kai yra atidaromos durys. Įranga yra prijungta prie autobusuose sumontuotų borto kompiuterių, kurių dėka yra žinoma netik įlipusių/išlipusių/važiavusių keleivių skaičius, bet ir tikslus laikas, stotelės pavadinimas, maršruto numeris ir kryptis, autobuso garažinis numeris ir pan. Šiuo metu nėra galimybės duomenis gauti realiu (tikruoju) laiku – jie gaunami, kai autobusas grįžta į autobusų parką ir sistema prisijungia prie vietinio tinklo.

Duomenų tikslumas

  1. Nors gamintojas teigia, kad duomenų tikslumas yra nemažesnis nei 95%, bet esant dideliam keleivių srautui (pro duris keleiviams judant susispaudus), duomenų tikslumas mažėja;
  2. Tokio tipo sistema negali įvertinti atvejų, kai keleiviai trumpam išlipa, norėdami praleisti kitus išlipančius keleivius;
  3. Nors sistema keleivių srautus skaičiuoja tik tada, kai yra atidarytos durys, bet duomenų tikslumas mažėja, kai atsidarius durims stovintys prie durų keleiviai blokuoja jutiklius arba kai jie juda sistemos veikimo lauke.

alt tag

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Viešojo transporto departamentui šios įrangos teikiami duomenys leidžia operatyviai pastebėti maršrutus, kurių autobusai piko metu yra perpildyti ar važiuoja pustuščiai. Tai yra labai svarbu užtikrinant racionalų transporto priemonių parko panaudojimą. Taip pat remiantis šiais duomenimis yra tikrinamas skundų pagrįstumas bei stebima kaip kinta atskirų maršrutų paklausa paros, savaitės, mėnesio ar metų laikotarpiais.

Duomenys ir ištekliai

Papildoma informacija

Laukas Reikšmė
Šaltinis https://github.com/vilnius/keleiviu-srautai
Palaikytojas Juozas Vaišnoras
Last Updated Kovas 23, 2017, 11:31 (EET)
Sukurtas Kovas 23, 2017, 11:25 (EET)